Indicadors econòmics

El Consorci d'Osona Acció Social, durant l'exercici 2023, assenta el creixement i l'assumpció de la gestió de la totalitat de la gestió econòmica i tècnica dels serveis socials, compartida amb anterioritat amb el Consell Comarcal d'Osona. Enguany es consolida aquesta tendència i desapareix gairebé la totalitat de les gestió compartia entre ambdues entitats. 

Es presenten per tercera vegada els indicadors econòmics d'aquest Consorci. Per entendre aquests, és pertinent situar-se en el marc d'assentament del procés d'assumpció de la totalitat de la gestió del serveis socials, tenint en compte que per aquest exercici 2023 la major part de la gestió s'ha dut a terme a través del Consorci d'Osona de Serveis Socials, d'igual forma que l'exercici anterior. A diferència de la informació presentada l'exercici anterior, enguany és el primer exercici que la informació ens permet fer una comparativa real en els mateixos termes comparatius amb l'exercici anterior, per poder apreciar i analitzar l'evolució del Consorci.

Pel que fa als últims quatre anys, en el marc de l'exposat, la següent taula ens mostra l'evolució del pressupost del Consorci d'Osona d'Acció Social:

Evolució i execució del pressupost

Pel que fa al l'execució del pressupost d'ingrés i de despesa, aquests han assolit un bon nivell d'execució, complint amb les previsions inicials. De totes maneres, no s'ha assolit la totalitat de l'execució, fet que s'ha produït probablement pel retard en l'arribada del d'algun dels finançaments rebuts:

Distribució de la despesa per àrees de gestió

D'altra banda, es pertinent destacar que la despesa econòmica es distribueix pressupostàriament en consonància amb la línia de la gestió dels serveis prestats per aquest Consorci, distribuint-se en àrees de gestió, quedant la despesa del Consorci distribuïda de la següent forma:


 

Distribució dels ingressos i les despeses

Pel que fa al destí de la despesa en termes generals, aquesta s'ha distribuït de la següent forma, essent l'equip humà del Consorci i els serveis externs la principal font de despesa:

Pel que fa als ingressos del Consorci, la majoria d'aquests provenen del Capítol 4, essent la principal font d'ingrés el Contracte Programa, al qual se l'hi sumen els recosos provinents de la Diputació de Barcelona, de Convenis Interadministratius, Encomanes de Gestió, els recursos provinents del Departament de Feminismes i les quotes dels membres del Consorci. D'altra banda, amb menor mesura, destaquen també els ingressos provinents de preus públics per els serveis prestats per el propi Consorci.

Tal com es destacava amb anterioritat, en el gràfic que hi ha a continuació es mostra la rellevància econòmica del Contracte Programa dins la totalitat del Pressupost del Consorci:

Altres fets a destacar

Període mig de pagament a proveïdors  
Primer trimestre 7,76 dies
Segon trimestre 19,55 dies
Tercer trimestre 21,06 dies
Quart trimestre 6,74 dies
Fets que han suposat canvis significatius al pressupost del 2023
  • OBTENCIÓ PROGRAMA DONES RURALS I URBANES (DONES RIU)
  • OBTENCIO FONS NEXT GENERATION PER A LA TRANSFORMACIO DIGITAL DEL CONSORCI D'OSONA DE SERVEIS SOCIALS
Anar a l'inici