Indicadors econòmics
El Consorci d'Osona d'Acció Social durant l'exercici 2023 assenta el creixement i l'assumpció de la gestió de la totalitat de la gestió econòmica i tècnica dels serveis socials, compartida amb anterioritat amb el Consell Comarcal d'Osona, enguany es consolida aquesta tendència i desapareix gairebé la totalitat de les gestió compartia entre ambdues entitats.
Enguany es presenta per tercera vegada els indicadors econòmics d'aquest Consorci, per entendre aquests és pertinent situar-se en el marc d'assentament del procés d'assumpció de la totalitat de la gestió del serveis socials, tenint en compte que per aquest exercici 2023 la major part de la gestió s'ha dut a terme a través del Consorci d'Osona de Serveis Socials, d'igual forma que l'exercici anterior. A diferència de la informació presentada l'exercici anterior, enguany és el primer exercici que la informació ens permet fer una comparativa real en els mateixos termes comparatius amb l'exercici anterior, poden apreciar i analitzar l'evolució del Consorci.
Pel que fa als últims quatre anys, en el marc de l'exposat, la següent taula ens mostra l'evolució del pressupost del Consorci d'Osona d'Acció Social:
Evolució i execució del pressupost
Pel que fa al l'execució del pressupost d'ingrés i de despesa, aquests han assolit un bon nivell d'execució, complint amb les previsions inicials, de totes maneres no s'ha assolit la totalitat de l'execució, fet que s'ha produït probablement pel retard en l'arribada del d'algun dels finançaments rebuts:
Distribució de la despesa per àrees de gestió
És pertinent destacar que la despesa econòmica es distribueix pressupostàriament en consonància amb la línia de la gestió dels serveis prestats per aquest Consorci, distribuint-se en àrees de gestió, quedant la despesa del Consorci repartida de la següent manera:
Distribució dels ingressos i les despeses
Pel que fa al destí de la despesa, en termes generals, aquesta s'ha distribuït de la següent forma, essent l'equip humà del Consorci i els serveis externs la principal font de despesa:
Pel que fa als ingressos d’Osona Acció Social, la majoria provenen del Capítol 4, essent la principal font d'ingrés el Contracte Programa, al qual se l'hi sumen els recosos provinents de la Diputació de Barcelona, de Convenis Interadministratius, Encomanes de Gestió, els recursos provinents del Departament de Feminismes i les quotes dels membres del Consorci. D'altre banda, en menor mesura, destaquen també els ingressos provinents de preus públics per els serveis prestats per el propi Consorci.
Tal com es destacava amb anterioritat, en el gràfic que hi ha a continuació es mostra la rellevància econòmica del Contracte Programa dins la totalitat del Pressupost del Consorci:
Altres fets a destacar
Període mig de pagament a proveïdors | |
Primer trimestre | 7,76 dies |
Segon trimestre | 19,55 dies |
Tercer trimestre | 21,06 dies |
Quart trimestre | 6,74 dies |
Fets que han suposat canvis significatius al pressupost del 2023 |
---|
OBTENCIÓ PROGRAMA DONES RURALS I URBANES (DONES RIU) |
OBTENCIO FONS NEXT GENERATION PER A LA TRANSFORMACIO DIGITAL DEL CONSORCI D'OSONA DE SERVEIS SOCIALS |