Indicadors econòmics

El Consorci d'Osona Acció Social, durant l'exercici 2024, acaba d'assentar el creixement i l'assumpció de la gestió de la totalitat de la gestió econòmica i tècnica dels serveis socials, compartida amb anterioritat amb el Consell Comarcal d'Osona. Enguany es consolida aquesta tendència i desapareix gairebé la totalitat de les gestió compartia entre ambdues entitats, ja poden procedir a un anàlisis més acurat de la tendència d'aquest Consorci a nivell de gestió econòmica ja que és el tercer any en el qual s'ha assumit la totalitat d'aquesta gestió, coincidint l'inici d'aquesta amb la signatura del Contracte Programa amb el Departament de Drets Socials per els exercicis 2022-2025.

Es presenten per quarta vegada els indicadors econòmics d'aquest Consorci. Per entendre aquests, és pertinent situar-se en el marc d'assentament del procés d'assumpció de la totalitat de la gestió del serveis socials, tenint en compte que, per aquest exercici 2024, la major part de la gestió s'ha dut a terme a través del Consorci d'Osona de Serveis Socials, d'igual forma que els darrers dos exercicis. Així doncs, el Consorci assenta aquesta gestió pròpia i ens permet fer un comparativa més acurada tenint en compte un mateix context, en relació amb els dos exercicis anteriors.

Pel que fa als últims quatre anys, en el marc de l'exposat, la següent taula ens mostra l'evolució del pressupost del Consorci d'Osona d'Acció Social:

Evolució i execució del pressupost

Pel que fa al l'execució del pressupost d'ingrés i de despesa, aquests han assolit un bon nivell d'execució, complint amb les previsions inicials. De totes maneres, no s'ha assolit la totalitat de l'execució:

Distribució dels ingressos i les despeses

Pel que fa al destí de la despesa en termes generals, aquesta s'ha distribuït de la següent forma, essent l'equip humà del Consorci i els serveis externs la principal font de despesa:

Pel que fa als ingressos del Consorci, la majoria d'aquests provenen del Capítol 4, essent la principal font d'ingrés el Contracte Programa, al qual se l'hi sumen els recosos provinents de la Diputació de Barcelona, de Convenis Interadministratius, Encomanes de Gestió, els recursos provinents del Departament de Feminismes i les quotes dels membres del Consorci. D'altra banda, amb menor mesura, destaquen també els ingressos provinents de preus públics per els serveis prestats per el propi Consorci.

Altres fets a destacar

Període mig de pagament a proveïdors  
Primer trimestre 26,03 dies
Segon trimestre 25,23 dies
Tercer trimestre 10,33 dies
Quart trimestre 14,86 dies
Anar a l'inici